En 15-månaders och en blivande 3-åring

1 månad kvar tills vi har en 3-åring här hemma :) Han säger var och varannan dag att han fyller 3 år, han vill väl så gärna göra det då många av kompisarna på förskolan har fyllt nu under hösten :P Sötnosen! ♡

Lilltjejen blev ju 15 månader idag och är inte speciellt kry :( ♡ Hon har varit förkyld sen en vecka tillbaka och igår eftermiddag åkte hon på feber och en rätt hög sådan. 40 grader :/ Natten var jobbig men hon verkade friskare och piggare idag, men på eftermiddagen var det dags igen, 40 graders feber. När jag kom hem var hon fortfarande varm och sov till och från i min famn. Jag gick till slut och tog tempen på henne och då var den uppe i 41 :( Vi ringde 1177 för att rådfråga innan vi gav henne mer febernedsättande. Vi fick rådet att ge flytande panodil och om febern inte gått ner inom en timme så skulle vi åka till barnakuten :/ Efter en timme hade den bara gått ner till 40,5. Tjejen på 1177 fick inte tag i personalen på barnakuten och sa att vi kunde åka till jourmottagningen där de kunde kolla henne.

När vi kom dit fick vi vänta ett tag innan vi fick hjälp. Han titta i öronen, lyssnade på lungorna och hjärtat. Allt verkade okej. Sedan mätte de syresättningen, tog tempen (som hade gått ner till 39,2) och tog ett blodprov. Det såg också ganska bra ut. Sänkan var lite förhöjd men inget oroväckande så vi fick åka hem igen. Skönt att ändå har kollat upp det när hon hade så pass hög feber :/ jag blev ganska orolig för ingen av barnen har någonsin haft så hög feber :( Nu ligger hon bredvid mig i sängen och jag hoppas på en lugn natt!! ♡ Vill att du ska bli frisk så fort som möjligt lilla hjärtat!! ♡ 3 veckor kvar till inskolning! Förstår inte vart tiden tar vägen..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback