Välkommen 2015!

Nu är 2015 här, jul och nyår har passerat och det är snart dags för oss att börja jobba igen och för barnen att gå heltid på förskolan. Jag hoppas innerligt att det ska fungera bra för dom, mest orolig är jag för Cornelia men måste ju ha inställningen att det kommer gå bra :)!!
 
Julafton firade vi i Västerås hemma hos barnens faster med familj, samt farmor, farfar och faster Elin. Det var en mysig dag trots att stackars Zacharias åkte på vattkoppor! :/ Han var ändå på bra humör :) Barnen var så ivriga på julklapparna att det inte blev så väldig lång väntan ;) Tomten kom lite senare på kvällen med några julklappar till. Både Zacharias och Cornelia var nyfikna på tomten :) Det första Zacharias sa till honom när han kom innanför dörren var: "vart har du paketen då?!" ;) Cornelia var modig och vågade gå fram till tomten och hämta sina julklappar men ville inte krama honom :) På juldagen var vi hemma hos barnens farmor och farfar och åt jullunch, deras kusin Anton kom samt farbror Micke :) På eftermiddagen åkte vi hem till Norrköping eftersom vi skulle fira hemma hos mormor och morfar nästkommande dag. På annandagen mådde Zacharias sämre, det var en av hans sämsta dagar och han var inte speciellt pigg på att leka med sina kusiner utan vill mest sitta hos pappa under en filt ♡ I mellanåt var det fart på honom. De fick en massa fina julklappar! Vi åt gädda till middag och jag blev firad :) 
 
Under mellandagarna spelade jag och mamma vår damtävling, Origo Ladies Tournament, som startades upp förra året. Då gick vi båda till final, men den här gången var vi tyvärr långt ifrån :( Men trots detta var jag ändå bowlinghallen på min födelsedag ;) Det är ju roligt att titta :P Barnens gudmor spelade finalen och blev till slut tvåa i sin klass, en annan tjej som vi känner, Malin, hon kom trea :) På måndagen, dagen efter jag fyllde, blev jag överraskad med en middag på Butlers av Sebastian :) ♡ Det blev plankstek med fläskfilé och det var himmelskt gott!! Underbart att få komma iväg sådär bara vi två! Vi gör det alldeles för sällan!!!
 
Nyårsafton firade vi här hemma hos oss och det blev som förra året tillsammans med barnens farmor, farfar och faster Elin. Tyvärr hade deras andra faster blivit väldigt sjuk så dom kunde inte komma som det egentligen var tänkt :( Vi åt god mat som Sebastian lagade, spelade spel och hade väldigt trevligt! Mormor kom in ett tag och åt middag tillsammans med oss och stannade till tolvslaget innan hon tackade för sig :) Vi andra fortsatte att spela spel fram till klockan 01:00 på natten ;) 
 
Ja, nu sitter man här, det har gått några dagar på det nya året och längtan till våren och sommarn har börjat :P Jag tycker att januari och februari är de värsta månaderna på året!!:/ Allt är så grått och trist, finns inget speciellt att se fram emot. Nej, nu får det gärna bli vår!! :D ♡
 
 
 
Kommer tyvärr ytterligare en Instagram-bild :( Igår beställde vi en nya sladd till datorn så jag hoppas att jag får ordning på den snart!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback