17:e maj

Då har även denna helg lidit mot sitt slut. Det har varit otroligt skönt att fått vara ledig i fyra dagar :) Men hade ju hoppats på betydligt bättre och varmare väder :/ I torsdags var jag hemma själv med barnen eftersom Sebastian var iväg och spelade SM i Vårby. Blev hembjuden till mamma och pappa och dit kom även syrran med sina barn. Vi fikade lite och gick sedan till förskolan Äpplet och lekte på deras gård. Som tur var så var vädret ändå hyffsat bra :) I fredags bestämde vi oss för att åka ut till Mauritzberg, det var inge vidare skönt. Väldigt kallt och mulet, men barnen uppskattade det väldigt mycket :) Zacharias hittade sniglar som han började samla ihop, tror han hade ett dussintal till slut :P Han letade och letade och ville bara hitta fler ;) Han och morfar ordnade ett hus åt dem där de skulle få bo :) Vi fikade, tog en promenad ner till Bråviken och åt lunch. Vi åkte hemåt framåt eftermiddagen då regnet kom. Zacharias hade lite svårt att åka ifrån sina sniglar :P men han släppte ut dem i gräset innan vi åkte :)
 
Igår var det ändå rätt skapligt väder så vi höll oss ute nästan hela förmiddagen :) Vi bad mormor hjälpa oss lite med barnen så vi fick ut möblerna i trädgården. Vi såg över rabatterna och fick lite överblivna växter av mormor :) Sebastian åkte iväg och handlade lite kött så det blev premiär för grillen, smakade riktigt bra :D
 
Idag har jag och barnen varit hemma. Sebastian åkte på SM-slutspel i Jönköping. Tråkigt väder så vi höll oss inne tyvärr :/ Hade ingen större lust att gå ut och barnen var inte pigga på det heller. Jag hann i alla fall få undan all tvätt, skönt att ha det gjort till imorgon! Innan jag åkte till F&S för att värda blev det en spontanfika hos Louise :) Vi hann inte träffas så jättelänge, men det var väldigt trevligt och jag hoppas att det kommer ske lite oftare. Tror nog att det ligger på mig då ;) Erkänner att jag är fruktansvärt dålig på att höra av mig och bestämma träff med folk :S Men det var i alla fall en bra avslutning på denna långhelg! Imorgon är det dags för jobb igen, och jag hoppas den går fort för jag längtar nått oerhört till nästa helg då vi ska åka till Ullared :D
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback